Träning för alla människors olika fysik

Friskis & svettis

Ett träningscenter som erbjuder olika gympa pass för alla åldrar och för personer med olika sorters fysik. De har också jätte fräscha gym där du inte behöver vara någon seriös styrketränare för att trivas, ett gym för alla människor som vill komma i form vare sig det är för att bygga muskler eller för att må bra. Friskis & Svettis har också speciella tider i gymmen då endast äldre människor får träna. Förutom gym och gympa pass finns också spin cykling i olika nivåer från amatör cykling till elit. Om du vill bli brun och fräsch efter ett pass hos dem finns både omklädningsrum med dusch och bastu och om du lägger till en slant även solarium.

I Västerås finns det två Friskis & Svettis. Den ena ligger på Björnövägen 2 och det andra träningscentret ligger på Rocklunda deras öppettider är 07.00 till 21.30

För att veta mer gå gärna in på deras egna hemsida:http://web.friskissvettis.se/ 

För er som bor i Västerås och vill veta mer om de träningscenter som finns här: http://web.friskissvettis.se/default.aspx?mid=3184
 

Här var Patrica (till vänster) och jag(till höger) på ett Medel pass på Björnövägen. Ett väldigt roligt pass med en ordentlig och enkel uppvärmning plus stretch, en konditionsdel med rörelser till takt med musiken som gör att man glömmer sitt egna flås och konditionsuppbyggnaden blir, tro det eller ej, den blir rolig! En rätt enkel styrketräning och nedvarvning finns också med i passet.


Anna Hultgren som håller i passet är en glad och sprallig tjej som nog kan tala för alla pass ledare då hon säger att det här är ett träningscenter för alla!

Det här passet är på Tisdagar kl: 20.00 se till att vara där i tid, ca 10 min. före insläpp. Just detta pass är dessutom gratis för alla gymnasieelever.

Enligt min och Patricias åsikt kan man börja med att gå på ett medelpass för att känna på atmosfären och dess träningssätt för att sedan kanske avancera sig till intensiv eller varför inte puls/intensiv?
För dig som varit skadad och inte kunnat träna under en lång tid, eller för dej som vill börja träna finns Bas-nivån. Den innefattar de allra grundläggande stegen och gymparörelserna och kan hjälpa dej att från grund avancera dig.


Spinningen är också uppdelad i olika nivåer, bas, medel och intensiv. Jag själv kan rekomendera Skivstång/spin där man under 45 min. kör styrketräning där man själv väljer sina vikter efter sin egen förmåga. Jag själv var rätt vilse, visste inte riktigt hur mycket vikt jag skulle ha. Men personalen fanns hela tiden närvarande och antog en vikt som passade mig jätte bra! Och jag var inte den enda som inte hade koll. Efter styrkan går man vidare till spin-rummet där man kör ett rejält pass efter egen förmåga eftersom man själv styr snabbheten och motståndet behöver man inte känna sig tvingad till träning som man kanske inte klarar.

Ta det första steget nu tjejer och killar! Steget kan bli till en regelbunden träning tro mig :)

/Sara Kjellgren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0